28 Temmuz 2010

Tombul Deneyim :)

Evet aynen başlıkta yazdığım gibi tombul..
Geçen ay stil danışmanı arkadaşım Zeynep Tayalı ile telefonda konuşurken, 'Ayça' dedi, 'Elele dergisi, haziran ayı sayısında çıkacak bir konu için bana danıştı, benim de aklıma sen geldin ne dersin?' 'Mevzu ne?' dedim :) 'Şudur' dedi: '36 beden olmayan ama kendisiyle barışık, hayatı seven kadınlarla çekim ve röportaj yapacaklar'... Bu arada bendeniz 46 :) arada ciddi fark var... ama emindim ki, neşelilik mevzusunda da farklı olacaktım... ok dedim.. Çok değişik bir tecrübe yaşadım... makyajlar, profesyonel ışıklar, kıyafetler (gerçi orada bence minik bir sorun vardı; bana getirilen tek elbise vardı, o da balon elbise, e bunun da tombul bir hatuna giydirilmemesi gerektiğini dedem de bilirdi ama) neyse, oldukça eğlendim...  yeni insanlar tanıdım.. Tabi ki yer problemi yüzünden dergide tüm cevaplarım çıkamadı o yüzden, burada hatıra kalsın istedim…

http://www.elele.com.tr/guzellik/estetik/boyle-de-mutluyum-HaberDetay-662

- Kendinizi tanıtır mısınız? (Ad-Soyad, yaşınız, mesleğiniz...)
Ben AyçaCan. 35 yaşındayım. Reklam ve promosyon şirketi sahibiyim. Yani işim, fikir üretmek.
- 'Ben böyle de güzelim' haberimiz için kamera karşısına geçtiniz. Kendinizle barışık olmalısınız? Biz 5 kilo alsak krizlere giriyoruz, peki siz bunu nasıl başarıyorsunuz?
Evet çok sevdiğim bir arkadaşım rica etti ben de katıldım ve evet ‘ben her halimle güzelim’. Kendimle, hiç küsmemecesine barışığım. Özel olduğumu hissediyorum.
Hayatım boyunca zayıf da oldum, kilolu da, hatta son 1,5 senede 25 kilo alarak en tombik dönemimi yaşıyorum. Şimdi soruyorum size: Ben çirkin miyim? Bu yüzden de 3-5 kilo için asla kriz yaratmadım. Bazen konuşuruz ay şuram fazla buram fazla diye ama bir cümlede geçer, gider. Yaşamın içerisinde öyle dramatik roller alıyoruz ki bazen, hayatımızla ilgili neyin öncelikli olması gerektiğine karar vermemizi sağlıyor ve inanın kilo bende en alt sıralarda.

- Aynanın karşısına geçtiğinizde nasıl bir kadın görüyorsunuz? Vücudunuzun neresini daha fazla beğeniyorsunuz? Yine de şöyle olsaydı iyi olurdu dediğiniz yeriniz var mı?
Ben kendimi hep sevdim, hep beğendim. Çoğu insan bana ‘senin yüzün yeter’der. Buna da hep inandım.
Ha estetik cerrahına gidip çenemi şöyle etsek gıdığımı alsak burnu törpülesek dedim mi dedim
Ama hep güzel bir kadın gördüm aynada. Bir bütün olarak, çok güzel…
Güzellik bir tarafa, hep bakımlı, uyumlu, olumlu bir kadın gördüm. Gülmek herkese yakışır ve ben genelde gülerim. Bir kadını kadın yapan da ince beli değil…Güzel olmak bence mutlu olmaktır, huzur vermektir, güven yaratmaktır..

- Sizce herkes 36 beden olmak zorunda mı? Bu anlayış nereden kaynaklanıyor olabilir?
Vücut ölçüleri kalıpsal değerlerde mükemmel kadınlarla dolu çevremiz. Ama suratlar hep asık… Hep bir kibir, kapris, bir olumsuzluk, mutsuzluk..Ve bakın bu kadınların çoğu yalnız.. Çünkü ne kadar güzel olursa olsun kimse kendisine huzursuzluk veren bir kişiyi istemez. İster 36 beden olsun ister 56, bir kadın edasıyla ve duruşuyla güzeldir.. Hatta bazen muzip gülümseyebilmesiyle ;)

- Siz 36 beden olmak ister miydiniz? Nasıl görünürdünüz? Kendinizi iyi hissedermiydiniz?
Hiç öyle bir takıntım olmadı. Buna kafa yoracak zamanım da.. Her halde 36 beden olduğumda ilkokuldaydım Şimdi düşünün derseniz, yok kendimi o kadar zayıf düşünemiyorum. Bana da yakışmaz zaten bir deri bir kemik olmak. Benim tipimdeki kadınlara biraz heybet yakışıyor. Evet hayalimdeki ben, bu değilim ama 40 bedenin altında olmak da, beni ben olmaktan çıkarır.
Bir dönem yoğun çalışmalarım yüzünden fazla zayıflamıştım. Çevremdeki herkes, eski haline dön dedi.. Ben de fazlasıyla döndüm

- Sizin kendinizi 'iyi-sağlıklı' hissettiğniz neden şimdiki bedeniniz mi?
Şaka bir tarafa, kendimi iyi hissediyorum ama sağlıklı değilim.
Sağlıklı bir kiloda değilim doğrusu. Fazla kilo insana sıkıntı veriyor. Özellikle kalp sağlığı için.
Zaten tedaviyle yüklendiğim ekstra fazlalıklardan kurtulmam gerekiyor..
Kim bilir belki 40 beden halimle tekrar kamera karşısına geçer, harika ekinize bir eğlenceli gün daha geçiririz.
Hepinize teşekkürler veeeeee: Ben güzelim :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder